lauantai 7. huhtikuuta 2012

Huonoa tuuria nettimyymälöiden kanssa

Heippa kaikille ja mukavaa "välilauantaita". Mites on pääsiäisen vietto alkanut?
Minulla on ollut hieman huonoa tuuria nettimyymälöiden kanssa  tässä lähiaikoina. Ostan aika paljon vaatteita ja asusteita nettimyymälöistä. Voisin ehkä sanoa, että jopa suurimman osan ostoksistani teen netistä omalla sohvalla istuen. Nettishoppailua olen harrastanut jo useamman vuoden ja koskaan ei ole ollut ongelmia palautusten ja laskujen suhteen kunnes nyt!



Olen ostanut muutamista ulkomaisista liikkeistä (Strawberry.net ja Shopbopilta)  ja maksanut ostokseni suht huolettomasti Visalla. Tällä viikolla sitten sain yhteydenoton pankistani ja sieltä kerrottiin että hakkerit ovat murtautuneet jonkun ulkolaisen nettimyymälän tietoihin ja saaneet käsiinsä ihmisten Visa numeroita ja että niitä on mahdollisesti alettu käyttämään väärin. Onneksi minun kortilta eivät vielä olleet hämärä heikit ennättäneet tekemään ostoksia ja säästyttiin pelkällä säikähdyksellä tällä kertaa. Kortti tietysti suljettiin välittömästi ja nyt odottelen uuden kortin saapumista. Kiitos vaan pankille nopeasta toiminnasta!  Voi olla, että nyt pidän pientä taukoa ennen kuin uskallan antaa Visa numeroni ulkomaisille firmoille. Onko teillä ollut ongelmia ulkolaisten firmojen kanssa?



Toisen firman kanssa taas on ollut ongelmia palautusten kanssa (kyse ei ole nyt noista kahdesta aikaisemmin mainitsemastani vaan eräästä Ruotsalaisesta firmasta). Palautukseni ei jostain syystä ollut vähentynyt laskultani ja joudun nyt maksamaan tuotteen jota en edes pitänyt. Toki paketti on voinut hävitä postissakin, mutta kyllä nyt harmittaa kun kyse ei edes ollut mistään ihan edullisesta tuotteesta.

No, opin ainakin, että tästä lähtien kannattaa ottaa kuitti talteen postista kaikista palautuksista!


Nyt taidan lähteä ostamaan leivontatarvikkeita Kuppikakkuihin ja Macarons leivoksiin. Pitäkää peukkuja et Macaronsin onnistuu tällä kertaa, viimeksi kun koko pellillinen lensi roskiin...

9 kommenttia:

  1. Ei ole vielä ikinä nettiostosten kanssa käynyt niin, että luottokorttitiedot olisivat päätyneet rikollisille. Syksyllä tosin kävi niin, että laitonta korttikopiota höylättiin urakalla Intiassa. Ilmeisesti Nizzan reissulla kävi jotain. Luottokunta reagoi suhteellisen nopeasti, kun Intian laskut näyttivät epäilyttäviltä ja kortti meni automaattisulkuun ja luottokunta korvasi petoksen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika hurjaa! Onneks tosiaan luottokunta korvaa noita väärinkäyttöjä.

      Poista
  2. Nämä kortin sulkemiset on tosiaan yleensä pankilta vaan todellisia varatoimia, siis tottakai joku hakkeri on oikeasti tunkeutunut johonkin tietoihin mutta epätodennäköistä on että korttiasi käytettäisiin. Pankeille siis kiitos siitä että he toimivat nopeasti ja varmuudeksi. Tällainen kortin sulkeminen voi tapahtua ihan ilman mitään ostojakaan, multa on suljettu kerralla kaikki kortit Electroneista Visaan vaikka mitään en ole ostanut mistään poikkeuksellisesta paikastakaan....varatoimena kun oli ollut jotain tietomurtoja.

    Pointtina siis se että varmaan voit ostaa tulevaisuudessakin kortilla ihan entiseen malliin, noin voi sattua muutenkin.

    Harmillista kyllä että näin kävi koska kyllähän tollanen aina syö sitä luottamusta siihen korttimaksuun :( Pankit onneksi tosiaan vahtii tarkasti ja toimii heti jos epäilyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nostan kyllä hattua pankin pikaiselle toiminnalle! Ja luulen kyllä että en pysty hillitsemään itseäni tilaamasta uudelleenkin noita ulkolaisista firmoista ;) Yleensähän se tosiaan on ihan turvallista =)

      Poista
  3. Mulla kävi just pari viikkoa sitten niin, että eräästä luottokorttiyhtiöstä otettiin yhteyttä, että kortillani oli yritetty ostaa lippuja. Itse en tosiaan tuota ostoa ollut tehnyt vaan korttitietoni olivat jostakin vuotaneet ja sitä koitettu väärinkäyttää. Olen äärimmäisen kiitollinen, että korttiyhtiö reagoi epäilyttävään ostoon ja en joutunut siitä itse kärsimään.

    VastaaPoista
  4. minulla kävi nellyn kanssa niin ettei palautus rekisteröitynyt, ihmettelin vaan kun kotiin tuli huomattavasti isompi lasku. Homman selvittelyyn meni lähes kolme kuukautta, ja sekään ei sujunut kovin tyylikkäästi. Enpähän ole rahojani ko. firmalle enää sen jälkeen jaellut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla ei ole ollut tuon Nellyn kanssa mitään ongelmia palautusten suhteen, mutta tosi harmillista tuollainen =(

      Poista
  5. Tosi harmi juttu nuo ulkomaiset palautukset, kun ei koskaan tiedä saako niistä rahoja takaisin vai ei. Sen vuoksi en yleensä edes ala palauttamaan ulkomaille vaan pidän tuotteen tai myyn sen eteenpäin, jos en jostain syystä ite tykkää siitä.

    VastaaPoista

Thanks for your lovely comment!

my might also like

Related Posts with Thumbnails